Jak stworzyć stronę internetową dla restauracji, baru lub kawiarni?

Strona restauracji to świetny sposób na komunikację i reklamę restauracji. Możesz umieścić na nim menu, zdjęcia wnętrz, recenzje klientów – wszystko to pomoże przyciągnąć nowych odwiedzających. Możesz nawet zorganizować sprzedaż jedzenia i napojów online i dodać system bonusowy – pomoże to zbudować lojalną publiczność, która będzie wracać po nowe zamówienia.

Już samo pojawienie się strony w Google zwiększy widoczność placówki i przyciągnie nowych klientów.

Jeśli Twoja restauracja nie ma jeszcze strony internetowej, tracisz większość potencjalnych gości, a jeśli nie masz konta na Facebooku lub Instagramie, to strategia marketingowa restauracji ma wiele do poprawienia.

Co powinno być na stronie i klienci chcą zobaczyć

Informacje o restauracji

Opis restauracji daje potencjalnym klientom wyobrażenie o tym, co dostaną, jeśli zdecydują się odwiedzić Twoją restaurację. Opis jest doskonałym miejscem do podzielenia się swoją misją i wartościami oraz tym, co sprawia, że ​​Twój zakład jest wyjątkowy. 

Opis restauracji nie powinien być długi, ale powinien dać klientom wyobrażenie o tym, jak Twoja restauracja różni się od innych lub dlaczego jest wyjątkowa. 

Menu

Gość odwiedza Twoją witrynę, aby zobaczyć, co masz do zaoferowania. Nie musisz umieszczać wszystkich menu na stronie głównej witryny, Twoje główne “hity” powinny być tutaj. Dodaj zdjęcia z każdej kategorii żywności do strony głównej. Na przykład: sałatki, burgery, pizza, dania główne i desery. Co jest najczęściej zamawiane u Ciebie. 

Nie zapominaj, że menu powinno być nie tylko piękne, ale i wygodne. Na przykład, aby odwiedzający witrynę mógł cofnąć się o krok w dowolnym momencie i spojrzeć na inne kategorie.

Zdjęcia potraw

Szczególny nacisk należy położyć na jakość zdjęć potraw – im smaczniejsze zdjęcia, tym lepiej sprzedadzą się potrawy. Zdjęcia w menu powinny odpowiadać rzeczywistemu stanowi rzeczy – to co na zdjęciu jest na talerzu klienta. 

Harmonogram 

Wielu Twoich klientów interesuje pytanie, czy będą mieli czas, aby dostać się do Twojego lokalu i lepiej zaplanować swój czas, a także zrozumieć, w jakie dni pracujesz. Nie zapomnij podać tej informacji, nic nie może być gorsze niż zamknięte drzwi Twojej restauracji przed oczami klienta. 

Kontakty i adres  

Jeśli klient próbował już dostawy jedzenia z Twojego lokalu i chce cieszyć się atmosferą na żywo i poznać Twój lokal osobiście, musi wiedzieć, dokąd się udać. Aby to zrobić, na stronie podaj adres swojej instytucji i numer telefonu kontaktowego. Umożliwi również klientowi szybkie odnalezienie kontaktów i rezerwację stolika przez telefon. 

Numer i adres umieść w widocznym miejscu na stronie, abyś miał szybki dostęp do tych danych i nie musiał ich długo szukać. Lepiej użyć zwykłego tekstu jako numeru telefonu, a nie zdjęcia, aby móc skopiować go na smartfona i od razu zadzwonić. Nie zapomnij dodać widżetu GoogleMaps w zakładce „Kontakty”, aby od razu zobaczyć obszar na mapie miasta i uzyskać wskazówki dojazdu.

Wygodny dostęp do strony ze smartfona 

Aby przyciągnąć klientów, potrzebna jest strona internetowa restauracji lub kawiarni. Ostatnio wszyscy częściej korzystają z telefonów niż komputerów. Również z dostawą jedzenia – łatwiej i szybciej złożyć zamówienie ze smartfona. Dlatego bardzo ważne jest, aby dostosować swoją stronę tak, aby poprawnie wyświetlała się na ekranie smartfona. Jeśli przeglądarka mobilna nie obsługuje Twojej witryny lub jest niewygodna do przeglądania ze smartfona, możesz stracić część potencjalnych klientów. 

W mobilnej wersji strony zwróć uwagę na lokalizację kategorii, dań, a także zoptymalizuj „rozmiar” zdjęć, aby Twoja strona nie ładowała się zbyt długo.

Najważniejszą rzeczą na stronie są zamówienia online i dostawa 

Większość osób odwiedza witrynę restauracji, aby zamówić jedzenie. Jeśli stworzyłeś stronę internetową nie tylko dla wizerunku i jako wizytówkę, zorganizuj na niej zamówienia online. Oczywiście na stronie można umieścić menu i numer kontaktowy do zamawiania pizzy lub sushi przez telefon, ale nie jest to zbyt wygodne. Dodatkowo potrzebujesz więcej osób do obsługi połączeń i przyjmowania zamówień.

Potencjalny klient wolałby raczej wybrać stronę, w której wszystko jest zautomatyzowane i wystarczy kilka kliknięć, aby zamówić jedzenie i potwierdzić telefonicznie. Optymalnym rozwiązaniem jest zintegrowanie obiektu z systemem automatyzacji dostarczania żywności w Twoim zakładzie. Dla wygody zamawiania jedzenia na stronie powinien znajdować się „Koszyk”, w którym można dodawać dania i przeglądać całe zamówienie w celu jego poprawienia. Na przykład, aby dodać ilość lub usunąć elementy.

Pracując z zamówieniami internetowymi, dodaj na stronie sekcję „Dostawa”, w której opisane zostaną: warunki dostawy, koszt i szacowany czas. Jest to konieczne, aby klient od razu zrozumiał, czy warunki są dla niego odpowiednie, dzięki czemu możesz skrócić czas rozmowy po przyjęciu zamówienia.

Sposoby tworzenia strony internetowej

Zlecić wykonanie strony

Jeśli nie miałeś jeszcze żadnego doświadczenia ze zleceniem tworzenia strony internetowej – przygotuj się na ekscytującą przygodę. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrozumieć, jest to, że zamówienie dobrej strony internetowej nie jest takie proste, a mianowicie: 

  • poprawnie formułuj oczekiwania i cele
  • znajdź odpowiednich wykonawców
  • nie przepłacaj i nie oszczędzaj zbyt pieniędzy, żeby później nie wyrzucić pracę do kosza 
  • zdobądź witrynę na czas

Może to być zarówno firma, jak i indywidualny wykonawca, zawsze zapytaj ile osób będzie zaangażowanych w rozwój witryny, aby wyrobić sobie oczekiwania dotyczące tego, jak witryna będzie wyglądać i działać. 

Występują samotni wykonawcy – freelancerzy, którzy potrafią wdrożyć stronę internetową na dobrym poziomie, i odwrotnie firmy z liczną kadrą, które mogą nie spełniać Twoich oczekiwań. 

Aplikuj do poziomu wiedzy tych, którzy będą pracować na Twojej stronie, ich portfolio, zainteresowania Twoim projektem i przejrzystej komunikacji, oczywiście jest to bardzo trudne bez doświadczenia takiej współpracy. 

Stworzyć stronę internetową samodzielnie

Czego potrzebujesz, aby samodzielnie stworzyć stronę internetową:

  • Zrozumienie struktury strony, co powinno się na niej znajdować
  • Strona wizualna (projekt, kolorystyka, typografia itp.)
  • Treść (tekst i zdjęcia)
  • Wiedza, jak sprawić, by witryna była przyjazna dla użytkownika
  • Strona techniczna

Zrozumienie struktury strony, co powinno się na niej znajdować

Jeśli chodzi o strukturę strony i to, co powinno się na niej znajdować, zdecydowaliśmy o tym już na początku artykułu. 

Strona wizualna

Możesz szpiegować udane opcje wdrażania witryn restauracji od konkurencji. Nic w tym złego. Skutecznych rozwiązań nie wstydzi się naśladować, chociaż kopiowanie jeden do jednego nie jest tego warte. 

Treść

Treść powinna być piśmienna, niepowtarzalna, soczysta. Jeśli nie wiesz, jak pisać piękne teksty, lepiej zatrudnić copywritera – jakość zdjęć i opisów potraw ma duży wpływ na poziom sprzedaży.

Wiedza, jak sprawić, by witryna była przyjazna dla użytkownika

To cała nauka, ale w uproszczeniu wyobraź sobie, że byłeś użytkownikami strony i chciałbyś sam odpowiedzieć na główne pytania, ile wysiłku musisz włożyć i jak łatwo znajdziesz potrzebne informacje. 

Strona techniczna

Ten punkt może być najtrudniejszy, szczególnie jeśli wybierasz ścieżkę programowania bez niezbędnej wiedzy, więc jeśli chcesz zrobić to sam, jest kilka rozwiązań, które możemy rozważyć.

Programowanie od zera

Najbardziej kreatywny i darmowy, ale i najbardziej czasochłonny proces, porównywalny z szyciem garnituru na miarę. Napisanie strony internetowej lub aplikacji internetowej wymaga poważnej znajomości nie tylko samych języków programowania, ale także zrozumienia wielu innych aspektów. 

Nadaje się dla tych, którzy mają wiedzę w tej dziedzinie, jeśli ją masz, możesz spokojnie rozpocząć rozwój własnej strony.

Tworzenie strony opartej na CMS 

Tworzenie stron internetowych od podstaw to bardzo kosztowna przyjemność, niedostępna dla wszystkich i nie zawsze zbędna, w tej chwili praktyka rozwiązań wielokrotnego użytku jest w tym obszarze bardzo powszechna, jednym z takich rozwiązań może być WordPress. Duża ilość dostępnych do użycia rozwiązań i szablonów.

Potrzebna będzie wiedza z zakresu instalacji i konfiguracji tego systemu, programowanie jest tu praktycznie zredukowane do zera.

Pozostaje kwestia zakupu i zarządzania nazwą strony (domeny) oraz miejscem, w którym będzie ona przechowywana (hosting).

Jeden z najtańszych sposobów, ale wymaga dużo czasu i umiejętności. 

Rozwój w kreatorze stron internetowych

Główne zalety korzystania z konstruktorów to przyjazny interfejs użytkownika i łatwość dostosowywania. Wiele gotowych szablonów i darmowy hosting pozwala na szybkie uruchomienie projektu w sieci – funkcjonalność projektantów pozwala na szybkie stworzenie strony internetowej nawet początkującym. Co więcej, za niewielką dopłatą większość budowniczych oferuje dodatkowe opcje i funkcje do rozwoju i rozbudowy projektu.

Jednym z tych kreatorów jest Wix, kreator o prostej funkcjonalności i intuicyjnym interfejsie. Jest często używany do opracowywania rozwiązań budżetowych, ale ma sporo ograniczeń.

Darmowe wersje będą miały swoje ograniczenia, a wiedza i czas na zbudowanie takiej strony są również niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja strona nie odstraszała klientów – wszystkie umiejętności wymienione powyżej są tutaj potrzebne, z wyjątkiem technicznych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *